Louise gästbloggar

Jepp, Louise här! Mowhahah. Jag har lyckats hacka mig in på Emilys blogg så nu kan jag göra vad jag vill!! Hahah, nej då. Inte riktigt ;p.
Hmm, vad ska jag tänkas skriva om då? Jo jag tänkte berätta lite om hur jag känner Emily och hur vi blev vänner..

Just nu går vi i samma klass, SP1B och har bara känt varandra i drygt 2 månader. Jag minns den allra första dagen på den nya skolan.. Gymnasiet. Viktigt. Jobbigt. Det var ungefär så jag kände och jag tror att jag delade de tankarna med några fler. Bland annat Isabelle, som jag kom dit med. Hon hade gått i samma klass som mig i nian och vi hade gått till gymnasiet tillsammans den första dagen eftersom vi hade valt samma skola. Vi satt ganska långt fram i aulan under uppropet och snett framför mig satt då Emily. Det jag reagera på när jag såg henne sätta sig framför oss var att hon såg så självsäker ut. Det trots att hon (vad jag vet) inte hade kommit dit med någon annan som jag hade.. Det såg ut som om hon hade varit där flera tusen gånger förr och att det var vardagsmat för henne.. Och själv satt jag där med mina smått skakande ben och det blev inte bättre av att Isabelle var bland de första som ropades upp och tillslut satt jag ju där helt ensam.

När jag sedan hörde att mitt namn ropades upp och jag gick till resten av klassen och såg att Emily var där, tänkte jag bara att tänk om jag också kunde vara sådär självsäker och inte stå här och se ut som ett fån som aldrig har sett en folksamling förr. Jag vet att det är knäppt men, jag kan vara riktigt folkskygg ibland. Verkligen. Hursom, jag gick bredvid Emily in till klassrummet och sen hamnade vi även bredvid varandra. Vad jag minns, började vi inte snacka förren dagen därpå men sen dess har vi kunnat snacka om lite allt möjligt med varandra.

Jag gillar verkligen inte att döma folk från ansiktsuttryck och utseende och fördomar är bland det värsta jag vet. Men ibland, kan man inte riktigt stoppa de där tankarna som ploppar upp i huvudet när man ser en person. Man får nästan alltid en uppfattning om hur en person är bara genom att se på personen.. Det lustiga är att när man väl börjar lära känna personen, blir man nästan alltid förvånad. Jaha är du sån, har jag fått tänka flera gånger. Men det är nog ganska viktigt ändå, att tänka att en person är oftast inte samma utanpå, som inuti.

Emily är hursom en väldigt social och glad person som kan pigga upp omgivningen rejält. Hon står för vad hon tycker och sånna personer borde det finnas fler av här i världen! Det blir så mycket roligare då och ag är övertygad om att Emily kommer vara en av de som bidrar till att de här tre åren på gymnasiet blir riktigt roliga.

Peace & love / Louise

Kommentarer
Postat av: Nelly

Nawee gulligt skrivit Louise tror att Emily tycker nästan samma sak om dig eller hur Emily? ;) glad att vi hamnade i samma klass och började snacka ni är väldigt bra vänner (även Josefin), tror och hoppas att vänskapen håller hela dessa "underbara" tre åren även efter gymnasiet. Puss och kram <3

2009-10-27 @ 20:07:09

Kommentera inlägget här:

Ditt namn kanske?
Ska jag komma ihåg dig?

Majl/Msn: (publiceras ej)

Blogg:

Detta vill jag föra fram:

Trackback
RSS 2.0